Je onderscheiden als (wervende) organisatie èn succesvol werven! 

Organisaties werven veelal nog traditioneel.

We hebben gekozen voor de benaming ‘Werven met lef’, omdat je als organisatie er voor kiest om af te wijken van de traditionele manier van werven.

'Werven met lef':

  • kandidaten kunnen vaak bij meerdere organisaties solliciteren en kiezen er eerder voor om bij u te solliciteren, wanneer u een leuke sollicitatieprocedure biedt en u zich als organisatie onderscheidt;
  • gemiddeld is 1 op de 5 actief op zoek. Daarom is het zinvol dat u als organisatie ook passieve kandidaten weet te benaderen en zo ook uw employer branding versterkt. Zo weet u meer kandidaten te bereiken;
  • met ‘Werven met lef’ biedt u een unieke ervaring en spreekt u aanvullend een andere groep potentiële kandidaten aan. Huidige generaties vragen een andere benadering en identificeren zich op een andere wijze met de organisatie c.q. werkgever;
  • ondersteunt organisaties met DUURZAAM werven en selecteren. Langdurig meer en betere kandidaten voor uw vacatures;
  • hoe meer u over de kandidaat weet en vooral ook hoe meer de kandidaat over uw organisatie en de vacature weet, hoe zorgvuldiger (wederzijds) de selectie en hoe beter de match!. Ook bij interne sollicitatieprocedures;
  • hoeveel kandidaten wijst u jaarlijks af bij sollicitatieprocedures? Hoe belangrijk is het dat zij terugkijken op een bijzondere, leuke, zorgvuldige en leerzame sollicitatieprocedure en zo wellicht een volgende keer weer bij u solliciteren, anderen attenderen op uw organisatie en uw vacatures of dat u zo een kandidatenpool kunt opbouwen? En zo de binding met uw organisatie en/of product c.q. dienst wordt versterkt?;
  • optioneel is er de mogelijkheid dat wij u bekend maken met alle ins en outs van het concept, zodat u het daarna zelfstandig kunt toepassen. Waarna wij uw kennis onderhouden en u meenemen bij verdere ontwikkelingen van het concept.

Voordelen van 'Werven met lef' zijn:

  • gebruik van procedureonderdelen die de procedure leuk en onderscheidend maken èn, voor organisatie en kandidaat, kwalitatief bijdragen aan de selectie;
  • een sollicitatieprocedure waarover wordt gesproken;
  • werven doen wij zeer actief door middel van een groot netwerk (wij benaderen ook actief mogelijke kandidaten), een kandidatenbestand, een searchtool jobboards (data driven recruitment), via LinkedIn (ook via eigen LinkedIn groep NETWERKvacature, in totaal een bereik van 10.000+ LinkedIn gebruikers die de vacature ontvangen en kunnen verspreiden) en via internetsites.
  • voor kandidaat en opdrachtgever meer binding tijdens de gehele procedure en minder afbreukrisico;
  • de kandidaat krijgt meer en andere informatie, laat meer van zichzelf zien en heeft meer gelijkwaardigheid in de procedure;
  • ook toepasbaar en effectief bij ‘zwaardere’ functies (directie, bestuur, toezichthoudend);
  • gebruik van ‘candidate experience’ in uw media-uitingen;
  • een positieve en onderscheidende uitstraling van de organisatie versterkt het resultaat bij ‘verticaal werven’ (kandidaten die toe zijn aan een volgende stap);
  • sluit goed aan bij uw eigen arbeidsmarktcommunicatie.

RTL besteedt in het programma 'Zo kan het ook' aandacht aan 'Werven met lef'.

RTL4
zaterdag 17 oktober 2020 - 16:30 uur
zondag 18 oktober 2020 - 15:00 uur

RTLZ
maandag 19 oktober 2020 - 11:30 uur
woensdag 21 oktober 2020 - 15:30 uur

Wij kunnen voor u een vacature invullen met behulp van het concept 'Werven met lef', maar u ook helpen met het ontwikkelen van een effectieve en leuke sollicitatieprocedure voor uw organisatie, waardoor u DUURZAAM kunt werven en selecteren met 'Werven met lef!'; langdurig meer en betere kandidaten voor uw vacatures en versterk als organisatie uw imago als aantrekkelijke werkgever op een bijzondere manier!

Wilt u als organisatie nadere informatie of gewoon eens sparren, neem dan contact op met Robert van Overbeek. M. +31 6 22 929 000 E. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.