‘Werven met lef’ is een combinatie van je als organisatie onderscheiden èn van succesvol werven.

RTL gaat in het najaar in het programma ‘Zo kan het ook’ op RTL4 en RTLZ aandacht besteden aan het concept.

Waarom ‘Werven met lef’:

  • Kandidaten kunnen vaak bij meerdere organisaties solliciteren en kiezen er eerder voor om bij u te solliciteren, wanneer u een leuke sollicitatieprocedure biedt en u zich als organisatie onderscheidt;
  • Gemiddeld is 1 op de 5 actief op zoek. Daarom is het zinvol dat u als organisatie ook passieve kandidaten weet te benaderen en zo ook uw employer branding versterkt. Zo weet u meer kandidaten te bereiken;
  • Hoe meer u over de kandidaat weet en vooral ook hoe meer de kandidaat over uw organisatie en de vacature weet, hoe zorgvuldiger (wederzijds) de selectie en hoe beter de match!. Ook bij interne sollicitatieprocedures;
  • Hoeveel kandidaten wijst u jaarlijks af bij sollicitatieprocedures? Hoe belangrijk is het dat zij terugkijken op een bijzondere, leuke, zorgvuldige en leerzame sollicitatieprocedure en zo wellicht een volgende keer weer bij u solliciteren, anderen attenderen op uw organisatie en uw vacatures of dat u zo een kandidatenpool kunt opbouwen? En zo de binding met uw organisatie en/of product c.q. dienst wordt versterkt?;
  • Met ‘Werven met lef’ biedt u een unieke ervaring en spreekt u aanvullend een andere groep potentiële kandidaten aan. Huidige generaties vragen een andere benadering en identificeren zich op een andere wijze met de organisatie c.q. werkgever;
  • Ondersteunt organisaties met DUURZAAM werven en selecteren. Langdurig meer en betere kandidaten voor uw vacatures;
  • Optioneel is er de mogelijkheid dat wij, na een periode waarin wij met u hebben samengewerkt op basis van dit concept, u bekend maken met alle ins en outs van het concept, zodat u het daarna zelfstandig kunt toepassen (uitgezonderd de eindassessments). Waarna wij uw kennis onderhouden en u meenemen bij verdere ontwikkelingen van het concept.

Voordelen van 'Werven met lef' zijn:

  • een sollicitatieprocedure waarover wordt gesproken;
  • voor kandidaat en opdrachtgever meer binding tijdens de procedure en minder afbreukrisico;
  • de kandidaat krijgt meer en andere informatie, laat meer van zichzelf zien en heeft meer gelijkwaardigheid in de procedure;
  • gebruik van ‘candidate experience’ in uw media-uitingen;
  • een positieve en onderscheidende uitstraling van de organisatie versterkt het resultaat bij ‘verticaal werven’ (kandidaten die toe zijn aan een volgende stap);
  • sluit goed aan bij uw eigen arbeidsmarktcommunicatie.