'Teamkracht' voor succesvolle teams.

‘Na 1,5 jaar merken wij nog steeds het verschil’ of ‘Dit hadden wij als team nu echt nodig’ zijn uitspraken die de toegevoegde waarde van Teamkracht verwoorden. Maar het is niet alleen zinvol, deelnemers vinden het ook een erg leuk programma, waardoor het leereffect vergroot.

  • Toepasbaar tot MT/teams met maximaal 8 teamleden;
  • Vraagt 1 of 4 dagdelen (afhankelijk van teamgrootte en inhoud programma);
  • Men leert elkaar echt beter en sneller kennen (ook teams die al (veel) langer samenwerken!);
  •  Inzage in teameffectiviteit en belemmerende factoren;
  • Vergroten zelfbewustzijn;
  • Inzicht en inzet van elkaars kwaliteiten;
  • Toename onderlinge begrip;
  • Toenemende betrokkenheid;
  • Effectievere manier van (samen)werken;
  • Meer slagkracht;
  • Teambuilding, vergroot de Teamspirit;
  • Versnelt en versterkt in belangrijke mate de effectieve samenwerking met een nieuwe manager of medewerker en draagt bij aan teambuilding.

Werven met lef.

Waarom zien we veelal gelijke sollicitatieprocedures? Biedt een originele sollicitatieprocedure de mogelijkheid om je als (wervende) organisatie te onderscheiden èn succesvol te werven?

● Kandidaten kunnen vaak bij meerdere organisaties solliciteren en kiezen er eerder voor om bij u te solliciteren, wanneer u een leuke sollicitatieprocedure biedt en u zich als organisatie onderscheidt;
● Gemiddeld is 1 op de 5 actief op zoek. Daarom is het zinvol dat u als organisatie ook passieve kandidaten weet te benaderen en zo ook uw employer branding versterkt. Zo weet u meer kandidaten te bereiken;
● Hoeveel kandidaten wijst u jaarlijks af bij sollicitatieprocedures? Hoe belangrijk is het dat zij terugkijken op een bijzondere, leuke, zorgvuldige en leerzame sollicitatieprocedure en zo wellicht een volgende keer weer bij u solliciteren, anderen attenderen op uw organisatie en uw vacatures of dat u zo een kandidatenpool kunt opbouwen? En zo de binding met uw organisatie en/of product c.q. dienst wordt versterkt?;
● Naast een originele sollicitatieprocedure is het ook belangrijk een zorgvuldige procedure te bieden. Een vooraf bekende tijdsplanning, de kandidaat een andere rol bieden bij procedureonderdelen en afgewezen kandidaten wat extra’s bieden, zijn bij voorbeeld al gezichtsbepalend;
● Een positieve en onderscheidende uitstraling van de organisatie versterkt het resultaat bij ‘verticaal werven’ (kandidaten die toe zijn aan een volgende stap);
● Een originele sollicitatieprocedure biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van ‘candidate experience’ in uw media-uitingen;
● …….zo zijn er voldoende mogelijkheden en voordelen.

Wij noemen het ‘werven met lef’, lef om als organisatie eens een ‘andere’ sollicitatieprocedure te bieden. Want het vraagt misschien wel wat lef.
Kortom, bekijk eens de mogelijkheden om een sollicitatieprocedure te bieden waarover wordt gesproken. Het zou verfrissend zijn wanneer we op het gebied van recruitment (meer) originele procedures zien, die ook effectief zijn.

'Werven met lef' is ontwikkeld in 2020 naar aanleiding van gesprekken met organisaties. Wij hebben een format, ideeën, aandachtspunten waarmee u rekening kunt houden met introductie binnen de organisatie e.d. dat wij graag aan u beschikbaar stellen.

Trainingen.

'Bewust ik

'Bewust ik als leidinggevende'

Feedback geven en ontvangen.